- Anderson idr., 1994
Namen študije je bil preučiti spremembe v koordinaciji povezane s treningom tehnike nogometnega udarca. Testirali so 6 začetnikov. Vsi so bili desničarji. Test so izvedli pred in po 20 zaporednih treningih. Primerjali so jih tudi s posnetki treh vrhunskih igralcev. Gibanje udarne noge je bilo digitalizirano in analizirano z uporabo programske opreme za analizo gibanja.
Rezultat treninga je bila znatno povečana linearna hitrost stopala, ki je povezana s spremembo vzorca koordinacije, kar je temelj gibanja. Spremembe so bile ocenjene po kakovosti s topološkimi značilnostmi gibanja v kolku in kolenu ter količinsko preko treh različnih časovnih spremenljivk.
Rezultat razisakve podpira Bernsteinove ideje iz leta 1967 o pridobivanju spretnostnega vedenja. Podpira tudi dvostopenjski model motoričnega učenja, ki ga je predlagal Newell leta 1985.
Do članka lahko dostopate TUKAJ.
Prispevek pripravil: Matej Škrbec, Trener PRO, dipl. špo. tre.